واحد طرح های توسعه ای و دانش پژوهی آموزشی
معرفی
ارتقاء کیفیت آموزش علوم پزشکی و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه مستلزم تحول و نوآوری در نظام آموزش علوم پزشکی کشور است. تدوین برنامه های تحول و نوآوری درآموزش علوم پزشکی مرحله جدیدی از طرح تحول نظام سلامت به منظور ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی است که در راستای اجرایی سازی این برنامه ها ضروری است دانشگاه ها از طریق حرکت علمی و طرح های توسعه آموزشی اهداف حوزه آموزش را دنبال نمایند.
با توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت های نوآورانه آموزشی (دانش ورانه و دانش پژوهی) و به اشتراک گذاشتن تجارب آموزشی در پیشبرد اهداف آموزشی، سامانه ثبت فعالیت های نوآورانه آموزشی از سوی وزارت متبوع در جهت فراهم کردن زمینه برای نوآوری های آموزشی راه اندازی و امکان استفاده از امتیاز فرایندهای آموزشی مصوب در کمیته کشوری دانش پژوهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان بخشی از امتیاز شرطی ماده 3 پژوهشی در آیین نامه ارتقاء پیش بینی شده است. از سوی دیگر معیارهای ورود فرآیندها به مرحله داوری در جشنواره کشوری شهید مطهری منطبق بر معیارهای فعالیت های نوآورانه آموزشی در سامانه ملی می باشد.